Alla inlägg den 9 december 2012

Av Pansen - 9 december 2012 09:15

   

 

Min rumpa har sjunkit ihop som en feljäst deg....Ja, skratta ni, det gör jag också mestadels iaf. Men det kan bli så för oss som har bäckensmärtor. För så fort vi ska träna upp muskler eller ledband som sitter i anslutning till höft, ljumske, ben, sätet osv då ökar smärtan. Vi får ofta bara plocka bort övningar istället för att addera och lägga till....


Så vi får glatt bara betrakta förfallet...Ja, glatt och glatt, jag tycker vi kan unna oss att gråta någon tår för våra saknade muskler. Senaste åren har jag inte kunnat träna sätesmusklerna och eftersom jag inte ens kunnat gå mer än typ äsch, jag vet inte hur långt jag kunde gå, men bet jag i hop så kanske 100 meter? Eller iofs biter jag ihop kan jag halta runt ganska långt på t.ex på Arlanda, skit i samma. Hur som helst är det iaf inte tillräckligt för att underhålla rumpmusklerna. Det ser hemskt ut, som en gammal tants alltså typ tant a´100 år...

 

Men jag försöker tänka så här...muskler går alltid att bygga upp igen, det handlar ju inte om avslitna senor och muskelfibrer bara VÄLDIGT förminskade muskler. Men oj, oj det kommer bli kämpigt att få tillbaka en rund rumpa! Fast min rumpa ser rätt okej ut i jeans måste jag säga och jag har ALDRIG varit nöjd över min rumpa, men i byxor ser den som sagt rätt okej ut...utan byxor...nä, det mår jag bäst av att inte se:-)

 

   

 


Nedan kommer en sång som min älskade stora syster "skickade" till mig för några år sedan när jag hade så ont och inte såg någon ljusning på bäckensmärtan "lyssna på texten sa hon, det är du" Denna låten har gett mig mycket styrka!


 


Lars Winnerbäcks "Ingen soldat"


Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar,
känt om hjärtat sitter kvar.


Jag har litat på imorgon
som en troende tror.
Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor,
om jag gick i andra skor.


Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så.


Jag har härjat krig i huset,
jag har härjat krig i mig,
mina ögonlock är tunga nu
snart drömmer jag om dig,
snart drömmer jag om dig.


Jag har aldrig stått vid fronten
eller försvarat det jag har.
Men i skärvorna och flagorna
ligger ändå allting kvar,
ligger allting ändå kvar


I rispan från min vrede,
ska jag sätta jord och så,
i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå.


Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då.


Read more: http://artists.letssingit.com/lars-winnerback-lyrics-ingen-soldat-hk9mnx5#ixzz2EH0bVQak

 

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards