Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Det dåliga samvetet....

Av Pansen - 12 juli 2017 11:50

Jag startade gruppen på Facebook och blir så glad när ni skriver o tackar mig och är jag så glad över all aktivitet när alla delar med sig av erfarenheter och tips. Jag tycker det häftigt att vi nu är över 60 medlemmar i gruppen. Känner nu att jag vill skriva och förklara varför jag "syns" till så lite. Min orsak känner ni nog igen. Smärta som "äter" upp så mycket energi.


Jag vill så mkt och trodde jag skulle kunna göra så mycket mer, men sanningen (som jag så gärna förnekar), är att jag inte är så normal och frisk som jag vill tro  . Jag hålls tillbaka av smärtor, de kommer från så många ställen att jag blockar och inte orkar lyssna. Skriver inte för medlidande, utan för mitt dåligt samvete. Jag vill sprida detta stora problem med si-problem att så många lider utan korrekt diagnos och därför går miste om många olika behandlingar som finns. Det som gör att jag har dåligt samvete och det som smärtar mig värst och det är min nacke och migrän. Jag fick 16 nackspärrar i rad på lika många veckor. Men jag vill arbeta och liksom vara "normal". Jag har varit sjukskriven 50% i vår och nu 25%. Men jag jobbar mitt pass sedan ligger jag mest (igen). Jag är fortfarande envis och lojal mot min arbetsgivare men min läkare, sjukgymnast o naprapat är inte överens, de tycker jag gått för fort fram att öka arbetstiden nu med desa nackbesvär. Men bilden är så skev för mig som haft så besvärligt och starka smärtor från bäckenet. Jag räknar liksom inte att man även ska orka/kunna göra så mycket om ens något på fritiden. Smärtan tar ju som bekant inte "helg" eller semester, den är där hela tiden i olika styrkor. Ni känner igen det.


Ni känner säkert även igen oket att bära med dåligt samvete, det är för mig stort nu (igen), som en tung blöt filt som blir tyngre och tyngre istället för lättare. Barnen, min man, alla aktiviteter som uteblir. Jag lagar inte ens middag, att ringa och träffa mina föräldrar mina syskon och kompisar har uteblivit i över ett års tid. Nu har jag semster och kroppen har kraschat lite ytterligare när jag slappnade av  Nu ska jag verkligen läka och hämta igen mig, träffa kompisar och familj och träna. Måste, måste träna enda vägen till bättring men det går inte att "lyfta hantlar" med nackspärr och migrän så först läka...sedan träna och alltså jag kör ju benträing och rygg om jag har nackspärr men shit, vad energi och kraft det tar att ha så ont kan inte påstå att jag gladeligen springer ned till gymmet varje dag senaste tiden har det krävts en massa pepp för att jag ska orka dra mig dit  


Men njuta av sommaren det gör jag.

Kramar Pansen Bäckensmärtor (Facebook)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards