Alla inlägg den 22 december 2012

Av Pansen - 22 december 2012 12:14

Gäsp, nu gjorde jag det igen, sov ända till 12.05 Kroppens sätt att ta återhämta sig från gårdagen. Jag tänkte skriva ned mina "krycktips". Vad jag använder.

 

  • Köpte en ny snygg, bekväm ryggsäck. Den kom väl till pass när man ska handlar mat eller annan shopping. Bor man i villa är det perfekt att lägga posten i ryggsäcken.
  • Jag har lindat kryckornas handtag med innebandylinda. Det greppar bra och är skönt.
  • Jag har också en större hanväska med många fack som jag använder mycket inne när jag flyttar på och hämtar saker. Axelremmen hänger jag tvärs över tvärs över bröstkorgen.
  • Liten termos att kunna fylla med kaffe/tevatten och kunna dricka i sängen.
  • Jag har använt fryspåsar, genomskinslinga 3 l, för att kunna transportera kex, rån och smörgåsar till matsalsbordet eller sängen.
  • För att kunna äta yoghurt/fil och flingor när man inte får släppa kryckorna kom jag till slut på att ha det i mindre rund plstburk med lock. Burken i en fryspåse och sedan hoppa till bästa plats. Sedan kunde jag äta ur samma burk.
  • De mest farliga och irriterande med kryckorna är när man varit ute och kommer in. Affärer och liknande har ofta stengolv och det blir mycket blött och halt så kryckorna halkar. Jag har inte halkat en gång i snön men flera varje gånger jag kommer in i t.ex affärer. Tillslut kom jag på att dra på små halk-babysockar på kryckorna. Det funkade utmärkt. Jag har ljusgrå babysockor så det är inget som "sticker ut".
  • Tipset när man ställer ifrån sig kryckorna är att vända de upp och ned alltså med handtagen i golvet. Men det funkar inte alltid, blöta smutsiga gummiknoppar vill man inte ha vart som helst. Oftast lägger jag dem helt ned för jag kan inte räkna hur många gånger jag ställer dem och de ramlar...

 

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards