Alla inlägg den 23 december 2012

Av Pansen - 23 december 2012 14:18

     

I morse hade jag inte så ont när jag steg upp. Trots att jag gjorde massor i går och gick mycket. Hoppet om en lyckad steloperation och lyckan kommer tillbaka. Känns underbart. Det är också mysigt med julen, vi umgås mycket med våra stora familjer och äter mycket god mat som så många andra. När det finns mycket positivt omkring och många är glada är det så klart lättare för mig också att se ljust på framtiden. Jag tänker mycket på sommaren, tänk det kan bli en av mina bästa somrar på mycket länge. Då kommer jag att vara klar med mina steloperationer av bägge bäckenlederna och jag tränar och är i full gång med rehabilitering. Kanske söker jag nytt arbete och kan gå på härliga kvällspromenader med barnen och mannen, mmmm, ljuva tankar.

 

Nu har det gått mer än tre veckor sedan senaste operationen och läkaren sade att jag kunde börja "fuska" med användningen av kryckorna inomhus. Det gör jag också och det går jättebra att gå vanligt utan kryckor och jag haltar inte. Jag mår bättre och kan såklart så mycket lättare sköta vardagen när jag slipper kryckorna. Jag måste bara komma i håg det inför nästa operation i mitten på januari, att jag blir lite nedstämd och ledsen och känner mig lite värdelös när jag måste använda kryckor hela tiden. Det går inte att hjälpa barnen, det går inte att dammsuga och tvätten, middagslagningen och att handla matvaror är så omständigt och klumpigt. Jag troddej gav ar förbered men jag tycks inte kunna förbereda mig, jag är otroligt stark och envis i min övertygelse att klara mig själv därför får jag en hård törn varje gång jag inte kan.


Tillexempel bad jag inte min man hjälpa mig att bära upp en tallrik youhurt varje kväll. Utan istället var jag utan i tre veckor. Han tyckte det var jättekonstigt att jag itne bett honom, men det är inte så lätt när han måste göra så himla mycket annat.


Avslutningsvis så mår jag i alla fall bra i dag och kanske kommer vändningen nu? Att jag känner någon skillnad efter operationen. Jag vill önska alla en riktigt God Jul och måste nog ta några dagars "ledighet" från skrivande här i bloggen eftersom vi har många middagar inbokade närmaste dagarna, det kommer kräva mycket energi. Återkommer sedan och berättar om allas snälla och klumpiga kommentarer, haha.

 

Kram och kärlek

Pansen  


Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards