Alla inlägg den 10 december 2012

Av Pansen - 10 december 2012 10:00

Stand and fight, born to walk against the wind... always one more try...Meningarna är från en låt med Manowar och Stand and fight lät jag tatuera in på axeln för något år sedan. Det var en av de gånger som jag var i sämsta skicket med mest bäckensmärta, jag kunde sitta ca 10 minuter och som mest tvinga mig att vara "uppe" ca 45 minuter. Skulle jag laga middag fick jag lägga mig ner på golvet flera gånger för att avlasta och sträcka ut. När så maten var klar hade jag så stark smärta att jag ville spy så då kunde jag inte kunde äta, utan fick lämna familjen vid matbordet och gå upp och lägga mig.

Jag hade länge velat tatuera mig första gången var jag nog bara 15 år så det kändes inte som något överilat. Jag hoppade på kryckor in i väntrummet på tatueringsstudion. De undrade om jag nervös antagligen för att jag inte kunde sitta still;-) Nä, skynda er bara så det blir min tur, jag klarar inte att vänta längre.... Jag hade så fruktansvärt ont och Citodonet hade slutat fungera. Jag låg på deras soffa, på golvet och ursäktade mig att jag hade så ont.

Jag förklarade vad jag ville ha och han skissade och ändrade och frågade om jag verkligen var 110% klar att jag ville. Ja, det är väl klart jag hade så ont att jag till slut fräste, men kör nu då! Jag satte mig i stolen och efter en stund väckte killen mig "Ehhh, du har väl inte svimmat?" Va? nä, verkligen inte men det är så skönt, jag känner hur det gör lite ont på armen och då känns inte den vanliga smärtan lika mycket. Jag somnade om. Killarna i studion skrattatade och sa att jag var första kunden som somnat under tatuering. Så tatuering fungerade också som en slags TENS-apparat, haha.

Min tatuering står för att aldrig ge upp och att bita i från, därav den fräsande katten, jag skulle verkligen behöva fixa till den för den saknar faktiskt tunga och några tänder! Men det är inte lätt att få pengar över till det. Killen som tatuerade ville inte fortsätta för han tyckte jag var för otålig med motivet och han var rädd att jag skulle ångra något;-)



Några rader från Winnerbäck igen, de är sååå sanna ord för mig...

 


..."Det är lätt att se hur sjuk man en gång var
När såren läker, och regnet känns..."

 

..."Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra"...



Read more: http://artists.letssingit.com/lars-winne...2EH243kyH 


Kram och kärlek

Pansen   

      

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards