Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Vad vill ni läsa om just nu?

Av Pansen - 4 januari 2014 07:15

Kära läsare. Fantastiskt att så många läst min blogg under jul- och nyår trots att jag inte skrivit några nya inlägg!! Förhoppningsvis har det tillkommit några nya läsare också som jag vill hälsa varmt välkomna  Gääsp, jag var vaken mesadels fram till 04 i natt då mina älsakde tonåring med övernattande kompis inte riktigt förstått detta med att smyga och viska! Herregud, som jag smög när jag var tonåring, jag visste vart i trappen det knarrade hur man låste upp ytterdörren utan ett ljud osv. Ja, jag hade nog enorm respekt inför mina föräldrar när jag tänker tillbaka på det kan det tyckas som att det gällde livet att jag smög, att jag annars kune väcka hela björnfamiljen  Nä, men jag har nog alltid haft en mycket god portion empati hur andra människor kan tänkas känna och tänka...Det "biter" mig själv i svansen i bland också. För nu borde jag ju vara fortsatt hård och arg på sonen säga att nu får ingen kompis sova över följande nätter osv. Nä, men då kommer jag ju istället känns hur HAN känner, stackarn, sista dagarna på lovet, kul med kompis som sover över...Hmrpf, just det även här håller jag på hitta BALANS...

 

Men till er...

 

Vad vill ni läsa om just nu här på bloggen?

Är det något ni undrar över? 

Hur får man rätt diagnos?

Hur jag tänkte innan operation?

Hur jag bestämde mig?

Om operation skulle kunna vara något just för dig?
Rehab efter operation?


Eller vad som helst, jag vill ju att ni ska kunna läsa här på bloggen om saker ni funderar över. Att ni ska känna att ni inte är ensam och att vi kan dela våra erfarneheter och stärka varandra.


Några av er har ju påbörjat serien med steloperationer, kanske ni vill berätta lite om hur det är nu för er? Hur gick era operation, uppvak osv? Ni kan ju mejla mig först om ni vill: pansen76@gmail.com


Kärlek och styrka

Pansen

  



 
 
Ingen bild

Jessica Kulde

4 januari 2014 09:28

Hej!
Precis som du har jag stora problem med nacken. Nu har jag köpt en ny kudde som har hjälpt mig så otroligt mycket!!! Den är hårdare stoppad längst ner och mjukare uppe. Det gör att nacken får stöd och inte ramlar ner i sängen (jag är också överrörlig) och låser sig. Förut sov jag bara korta stunder eftersom nacken gjorde så ont, men nu sover jag bättre än på mycket länge:-). Jag har tagit bort sömntabletterna och halverat Morfindosen. Kudden hittar du på kronkudden.com. Kudden är sydd så att man kan ta ut stoppning om man tycker den är för hård. Den är verkligen helt fantastisk! Kudden har förändrat mitt liv! Köp den är mitt råd! :-)
Kramar från Jessica!

Pansen

5 januari 2014 19:47

Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp det så snart jag verkligen kan använda kudde igen:-) Vad kostar den?
Kram kram

 
Ingen bild

Annika

4 januari 2014 12:26

Tack för att du driver denna blogg. Jag är en av de nya läsarna och delade nyss med mig av min historia.
Även om det är tråkigt att läsa att så många har problem känns det även som en lättnad att någon annan kan förstå hur man har det.
Skrattar hjärtligt när jag läser om din natt. Precis så är det även här. 16-åriga sonen har vänt dygnet med sina kompisar och lägger sig också vi 4 snåret.
Men tillbaks till bäcken... har ni andra också svårt att sitta? I många år kunde jag sitta utan problem men för 5 år sedan tog det helt stop. Har hela tiden trott att det var ryggen som också "pajat" men tror mer och mer att det är bäckenet som gör det eftersom MR rygg inte hittade något.(Symptom precis som diskbråck).
Och går jag för mycket eller sitter så svullnar jag upp mittemellan bäckenfogarna.Typ som en halv tennisboll. Någon som har kunskap om detta?
Kram till alla som kämpar därute / Annika

 
Ingen bild

Malin

5 januari 2014 22:18

Hej tänkte fråga om dubkänner av skruvarna ngt i bäckenet? Kram kram

Pansen

8 januari 2014 12:17

Nej, absolut inte. Så det behöver du inte vara orolig för:-)

Men jag har inga skruvar alls utan 6 järnstag i Titan och det är ganksa stora men de känner jag ändå inte av;-)

Kram kram

 
Ingen bild

Jessica Kulde

9 januari 2014 00:36

Hej igen! Jag minns inte riktigt vad kudden kostade exakt, men runt fem hundra. Det blir billigare om man köper två el flera. Jag tycker inte att du ska vänta tills du kan ligga på en vanlig kudde, med att köpa den. Jag hade också svårt att ligga med kudde innan, men med Kronokudden gick det bra direkt! Det känns nästan lite magiskt :-)
Nu i januari ska jag göra MR på nacken, de misstänker att det finns något som trycker på benmärgen där. Det känns riktigt läskigt, vill verkligen inte operera nacken, men det finns inte mycket att välja på...
Som om inte det vore fullt tillräckligt, så fick vår äldsta dotter, 13 år diabetes och lades in den 22/12...
Vi får va vi tål, är det endel som säger, men jag undrar verkligen vem det är som bestämmer det?!
Stor kram.

Pansen

9 januari 2014 12:53

Tack så mkt för svar och info:-)
Kudden låter ju verkligen otrolig och det skulle vara skönt med en kudde igen...

Nä, vi får inte vad vi tål...vissa får ju dödliga sjukdomar som de inte tål...Tror inte det funkar så, tror inte du heller ska tänka så. Möjligtvis istället tänka att man blir stärkt av allt som händer...
Stor kram

 
Ingen bild

Jessica

9 januari 2014 16:32

Själv har jag Tempur Millenium kudde. Den finns anpassad i olika höjder och innan jag köpte den så fick jag prova ut hos sjukgymnasten...alltså använda olika kuddar i en vecka var för att testa ut rätt. Det var min räddning i samband med min nackoperation. Också ett tips att kolla om inte sjukgymnasten har kuddar för utprovning. Kram!

Pansen

11 januari 2014 13:02

Tack snälla:-) Jag ska absolut kolla med sjukgymnasten eller arbetsterapeut. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards