Alla inlägg den 19 december 2013

Av Pansen - 19 december 2013 10:45

"Behandla andra såsom du vill behandlad själv" det har varit en av mina ledstjärnor ända sedan barnsben och nu hände det igen! Karma kanske, i alla fall så fick jag tillbaka något gott och bra.

 

I många dagar har jag gruvat mig och skjutit upp att ringa vårdcetralen och boka läkartid. Jag var rädd att inte få någon alls! Jag underdrev och sa att jag haft huvudvärk konstant i fyra veckor fast det är i månader. De tyckte sköterskan lät förskräckligt jobbigt och gav mig en läkartid inom 3 timmar samma dag! Min husläkare är sjukskriven så jag fick en ny. 

 

Min nya kvinnliga läkare satte sig på en pall mitt emot mig och bad min berätta! Tack, jag får berätta och en läkare ska lyssna! Jag tog det kort och konsist. Sade att naprapaten ringt för några veckor sedan och sagt att han inte vågade behandla mig mer första nacken var utredd helst med en MR. Att "mina" sjukgymnaster också skulle tycka det vore bra med en MR och så även jag så vi alla vet vad vi har förhålla oss till "bara muskler" eller något annat.

- Vad har man sagt då om din nacke?, sa läkaren.

- Det är det som är så svårt för mig för ingen har sagt något, det finns inte någon annan, sa jag. Hon var mycket intresserad och ställde många frågor om min bäckenfusion. Men jag var mycket noga att inte gå in på det. Min "dyrbara" och mycket efterlängtade läkartid ville jag använda till största problemet just nu: min konstanta nacksmärta och huvudvärk. Som vanligt fick jag liksom ursäkta mig och förklara att jag kan vrida huvudet mycket bra ändå trots nacksmärtan för jag är överrörlig, hon fnös inte, hon sa bara att hon såg det, hon kändes bra! Hon sa att hon också tyckte det var dags att gå vidare och se vad det kunde vara som gav mig stora besvär. Så kom orden som jag väntat på i några månader!

- Jag skickar en remiss för en MR-undersökning av din nacke, men det kan var lång kö, sa hon.

- Tack, tack, tack så mycket jag vill ju bara veta OM det är något och är det inget utan bara muskler så är det ju bara bra, sa jag.

 

Jag har bestämt mig nästa läkarbesök blir hos henne. Jag har inga frågor som jag glömde ställa för att hon "tog över", hon gjorde mig inte upprörd eller fnyste åt mig, det känns bara skönt. Det kostade ingen energi som det brukar göra dock kostade det som vanligt med ökad smärta att sitta på hård stol i väntrum funkar aldrig. Hon får klart godkänd  

 

Kärlek och styrka

Pansen   

 

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards