Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Frågor?

Av Pansen - 5 december 2013 10:52

Jag har sådan jobbig sprängande nack- och huvudvärk att jag inte pallar att skriva nåt bra. Jag ber er istället ställa lite frågor via "Kommentera" eller skriva ned era tankar. Tänk på att det ni skriver kan stötta och hjälpa någon annan  

 

Min naprapat hade ju boostat mig så jag skulle våga möta min husläkare igen och vad jag skulle säga så att han remitterade mig för en MR. När jag äntligen mellan smärtattackerna ringer vårdcentralen får jag höra att min husläkare är frånvarande på obestämd tid...Så blä, helt enkelt jag vet inte vad jag ska göra med min nacke och vad som är fel eller varför musklerna går i kramp hela tiden. Jag kan i all fall med lätthet sitta på golvet nu   Det har jag alltid älskat och föredragit, men det var svårt när bäckenet var som sämst. Så jag sitter glatt på golvet och slår in julklappar i år men nu är det alltså nacken som gör det otrevligare undra hur det blir nästa år  

 
 
Ingen bild

Malin

5 december 2013 12:26

Ville bara skicka lite styrka och kramar :) till er alla här.
Har en fråga ang nacken. Jag har ju oxå problem med den och musklerna spänns hela tiden. Har börjat känna mig enormt stel oxå, men det är bara det att sjukgymnasten tycker jag är väldigt rörligt ändå.
Förknippas stelhet med värk? Hur är det för dig pansen? Alltså jag kan röra på nacken men det gör djävulskt ont och känns stelare än vad det är tydligen.
Sjukgymnasten sa oxå att det kan vara ärftligt det här med nacken, den sk gamnacken. Som jag fasar över :)
Förstår om du inte orkar svara just nu det är svårt å ens koncentrera sig när man har så ont:(
Kram kram & mer kram :)

Pansen

5 december 2013 15:28

Ja stelhet och värk förknippas ofta med varandra. T.ex du får en skada det svullnar smärtar och sedan stelnar. Eller jag tror jag fått ett diskbråck i min halsrygg och därför går musklerna i skuldror, nacke, käkar, armar o kramp efter rörelse flera ggr per dag.Krampen=musklerna drar i hop sig och blir hårda och det smärtar. När krampen lägger sig blir jag stel men mer öm i musklerna då de har "träningsvärk" efter kramperna;-) Hänger du med eller ska jag förklara igen?

Tack snälla för kommentaren enklare att svara än att komma på och skriva ett helt långt inlägg;-)
Kram kram

 
Ingen bild

Malin

5 december 2013 20:34

Men jag har alltid kallat det du kallar kramp för att jag sträcker nacken. Men nu när du beskriver det så är det ju såklart kramper jag fått. Har fått ett hallelulja moment nu ;) jag får kramper i nacken då och då, men inte dagligen och nog inte ens en gång i veckan, men det händer och jag får även kramp i musklerna mellan nacke och axel. Ovan nyckelbenet liksom. Tror dock att det är en kombo mellan bäckenet och svaga muskler i bröstrygg som är min bov. Se nu har jag lärt mig något nytt igen genom din blogg: kramp :) känner mig typ glad för det haha.
Önskar att jag kunde hjäpa dig på något sätt. Känns som du hjälpt mig enormt mkt. Väldigt tacksam för dig och din blogg :)

 
Ingen bild

Elin

8 december 2013 22:04

Hej! Hoppas att snart mår bättre! Väderomslag känner jag alltid i min kropp. Så de här senaste dagarna när temperaturen hastigt sjunkit och det blivit vitt på marken vill inte kroppen vara med. Det är som om alla leder krumpnar. Jag är som ett höstlöv som faller och som förmultnar på marken. Jag tror jag återuppstår först till våren! (Tja, det kallas reumatism) kram Elin

 
Malin

Malin

9 december 2013 10:06

Hej pansen, tänker på dig och hoppas att din nacksmärta är bättre. Styrkekramar i massor!

http://instabiltbacken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards