Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Pansen - 20 mars 2013 14:24

Suck...har så mycket oro i kroppen på efter samtal med Försäkringskassan. Det kom tidigare ett brev där det stod att i slutet på maj skulle mina "sjukdagar" ta slut. Jag känner en sådan sjuk stress att bli bra innan dess.

 

Nu säger alla omkring mig: läkare, sjukgymnast, arbetsplatsen där jag ska arbetsträna att jag ska starta upp långsamt och verkligen träna och rehabilitera mig sakta och noggrant. Jo, det skulle jag också vilja göra men på grund av att jag stod i väntetider 10 månader i fjol så är nu mina sjuka dagar slut!! Usch, jag vill bara gråta, tycker att jag kämpat så bra och ändå allra oftast med ett positivt sätt. Jag har bitit ihop såååå många år och jobbat trots sjuk smärta, jag har kämpat med olika behandlingar och aldrig gett upp alltid gett mig in i nya behandlingar med 100% och tron at nu blir jag bra. Jag har kämpat för att få operationerna...Jag har gjort opereationerna och precis börjat med sjukgymnastisk och nu måste jag bli bra...

 

När jag påbörjar min arbetsträning är det Arbetsförmedlingen och min A-kassa som ska besluta om hur stor ersättningen blir och för varje dag jag arbetstränar minskar mina a-kasse dagar...Så när jag arbetstränat färdigt kommer mina a-kassedagar vara slut...Jag har totalt 73 a-kasse dagar men kan ialla fall ansöka om ytterligare 150 då jag har barn under 18 år...får jag det beviljat har jag 220 dagar med ersättning endera som arbetslös eller som jag kan arbetsträna på...Sedan då? Inga pengar alls!! F-n jag måste hitta ett jobb!! Nä, jag orkar inte skriva mer, jag är för ledsen och orolig och snart måste jag dessutom åka med dottern på ridskolan och då kan jag inte hålla på grina...Bita ihop...


Kram

Pansen

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards