Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Det här med sex och smärta...

Av Pansen - 8 februari 2013 09:14

 

Ja, jippi då var det fredag! Eftersom jag lärt mig att inte smärtan tar ledigt så får man göra det bästa för att ha en bra helg ändå;-) När det är fredagmorgon och familjen lämat huset vill jag så mycket. I dag ska jag vara intim så det gäller att stänga ned sidan sedan så inte tonåringen går in och läser det är sådan information man inte vill at han ska tillskansa sig;-)

 

Jag vill städa barnens rum, bädda sängar och plocka undan kläder hos tonåringen och leksaker hon 7-åringen. Jag vill städa och dammtorka och plocka undan och göra fint i kök och vardagsrum, helst skulle jag även vilja bädda rent i våran säng. Sedan vill jag handla mat, handla vin på Systembolaget, bada, raka mig, sminka mig och ta på mig kjol (hade alltid kjol på fredagarna på jobbet). Köra tvättmaskinen så det inte finns någon tvätt i tunnan och köra och plocka ur diskmaskinen. Sedan laga en god middag och gärna avslutningsvis på hela kvällen ha sex med min man  . Men, gör jag allt detta blir jag helt slut och måste bums i säng, ofta halvt gråtfärdig för då har jag tagit ut mig och smärtorna i bäcken och rygg blir övermäktiga. Min man säger att jag sak det lugnt men jag vill så gärna att det ska vara fint när han kommer hem, han har slitit så mycket senaste månaderna sedan mina steloperationer av bäckenlederna.Så det gäller att PRIORITERA har ni hört det förr?;-)

Hmm, så här blir nog min lista:



Prio 1, Planera middag och handla mat...känna efter pallar jag även Systembolaget och ytterligare 15+15 min i bilen? Skulle gänra vilja köpa en röd ros till maken oxå...

Prio 2 Göra mig fin och laga god middag och samtidigt plocka ur diskmaskinen.

Prio 3 Plocka undan i kök/vardagsrum så det iaf ser städat ut

Prio 4  Barnens rum.

Prio 5 Tvättmaskinen
Prio 6 Bädda rent i våra sängar...

Prio 7 Försöka ha sex, egentligen är det viktigt för mig, men eftersom det kommer sist på kvällen så hamnar det så här långt ned. Men jag ska verkligen försöka testa nu, förutsatt att min förkylda make känner lika;-)

 

Efter de andra operationerna hade vi sex efter ca två veckor och nu har det gått tre veckor sedan sista steloperationen. Men som ni vet blev den här sista OP min tuffaste och mina stora blåmärken är fortfarande lite gul/gröna, inte sååå sexigt. Att ha sex första gången efter operationen är lite som att ha sex första gången efter en förlossning, bägge är lite trevande och rädd att det ska göra ont och man får anpassa sig lite. Nu är det nog 4 veckor sedan vi hade sex, en evighet;-) Jag får mer smärta efter sex i fogarna, ledband och hugg inuti typ underlivet (de inre ledbanden). Det kan vara så att jag vaknar på morgonen efter och känner att hela bäckenet och ländryggen gör mer ont och när jag tänker efter kommer jag ihåg att "just det vi hade mysigt i går kväll"...Men det är värt, det är en av de saker jag verkligen försökt att inte avstå i från även om det ger mer smärta trots att sanningen är den att jag ändå avstått många gånger.

 

Så kära vänner, ni kan ju välja att kommentera anonymt men berätta gärna hur det är för er, får ni också ont efter sex och har ni samma idér om att vilja göra så mycket när det är fredag?

 

Jo, jag har lagt upp en nytt klipp med en film som visar operationsmetoden som kommer göras i studie på St Görans i Stockholm, tack du snälla läsare för länken:-) (vet inte om du vill vara anonym?)
Filmerna ligger här på bloggen under kategori "Behandlingar" , scrolla ned på sidan. Genväg: http://steloperation.bloggplatsen.se/kategori/212045-behandlingar/ 

 

Önskar er en trevlig helg!

Kram och kärlek

Pansen  Haha, i dag har jag faktiskt flätor med rosa snoddar som smilegumman;-) 

 
 
Ingen bild

Meebea

8 februari 2013 20:22

Sååååå bra att du tar upp de där med sex. Så svårt att prata om men endå så himla viktigt. Har du tipps på hur de kan gå till asså bättre o sämre ställningar...... De e nog så att den gamla hederliga missionären får gå ut ur tiden med bäckensmärtor men vad kan då prova istället?

Pansen

11 februari 2013 12:27

De flesta ställningarna funkar väl men det är väl bara för att jag vill att de ska funka jag som får ju ofta ont efteråt...Så jag får väl börja analysera vilka ställningar jag haft, haha...Förresten jag skriver ett inlägg om olika ställningar i stället så att inte någon missar mitt svar;-) Kram kram

 
Maria

Maria

9 februari 2013 10:08

Hej!
Bra ämne du tar upp. Otroligt tabu att tala sex för många, främst när det är någon sjukdom eller skada involverat i samtalsämnet.

Jag har ont vissa gånger, vissa gången känns det som om bäckenet faktiskt ska gå av på mitten.
Men oftast fungerar det. Är dock inte speciellt rörlig och det blir kanske inte någon större variation på akten. Stackars maken får jobba hårt :-).

Ska kika på länken du la ut, intressant tycker jag.
Ha det gott.
Kram ❤

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

11 februari 2013 12:24

Japp, då var ämnet sex uppe och vi kan väl försöka dela med oss allihopa? Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards