Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Pansen - 21 januari 2013 13:29

 

Tyvärr måste jag fatta mig kort idag, har migränattack och väldigt ont i nacken och att sitta vid skärm är jättejobbigt och alla bokstäver är suddiga och hjärnan likaså. Visst är han vacker min lilla svarta fina vän, Hero:-)

 

Har tagit bort en madrass i sängen nu och jag tror min svullnad på vänster sida gått ned lite till! Hade otroligt svårt att somna i går kväll då det värkte lite överallt, jag somnade till slut för att sedan vakna efter en kvart...suck. Då lade jag mig på den nyopererade vänster sidan eller typ på mage och tog en bok och tänkte läsa mig trött, det gjorde ganska ont att ligga så där men det var så härligt att få läsa. Självklart kom min allra finaste kattvän och kurrade. Han är helt otrolig, hur kan han veta vart jag har som ondast, han undviker de ställena helt, inte en gång har han klivit på mig så jag måste säga till honom! Det är i alla fall en otrolig tröst när han kommer och gosar, kurrar och kryper ned vid min sida. Älskade Hero  

 

Där jag är nyopererad känns det som jag fått en rejäl hästspark, mest öm i musklerna. Skulle säga att jag har mer ont och molsmärta på höger sida som fixerades för sju veckor. Höger sida ger även huggsmärta, den är besvärligare så det gäller nog att försöka ligga still i sängen för att inte belasta högra sidan mer än absolut nödvändigt. När jag opererades i torsdags lades jag ju på höger sida och jag tror min nacke låg tokigt + att trycket på höger sida blev för kraftigt. Jag har en nackskada som "vaknar till liv" om den provoceras och det gjorde den under torsdagens operation så nackvärk och stenhårda krampande muskler i nacke och skuldra har gett mig flera migränanfall. Det är mycket därför jag känner mig så ynklig. Dessutom har ju bägge mina knäskålar glidit så ledband osv har skadats och gett små blödningar, knäna är risiga, kräver knäskydd och värker de med! Jag hade ju inte så mycket kraft, energi eller muskler innan alla operationerna så jag tror att min kropp tycker detta totalt sett varit tufft, även om jag tycker det gått så otroligt mycket över förväntan:-)

 

Jag hoppas kunna skriva i morgon detaljerat om torsdagens steloperation av vänster bäckenled samt ge er några smarta tips till er som snart ska genomgå detsamma som jag gjort. T.ex köp med er Bafucin eller Strepsils för när man intuberas under opereationen är det vanligt att man får ont i halsen efteråt, denna gång bedövade jag mig efteråt med Bafucin, helt kanon  

 

Kram och kärlek

Pansen 

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards