Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Har hittat en ny ultimat sport!

Av Pansen - 19 december 2012 08:00

Har hittat en ny hlet perfekt sport för mig som fått domen att jag inte får springa mer i mitt liv...Den har allt jag söker: lagkänsla, boll och klubbor och hästar. Det är egentligen en helt otroligt komplett sport för mig. Utövarna beskriver att de får adrenalinkickar varje gång de tränar! Vilken perfekt målbild denna sport skulle kunna vara för mig om det nu inte var så att detta är ovanlig sport i Sverige, den har inte funnits länge och den utövas 40 mil i från mig!  Sporten är hästpolo och innefattar två lag som till häst bär långa träklubbor och en boll. Tänk att i full galopp ge sig av efter bollen, arbeta hårt för att få ihop den perfekta kemin med hästen och lagkamraterna. Kanske jag ändå kan ha det som dröm att någon gång bege mig de där 40 milen för att få prova på hästpolo  

 

Måste erkänna att jag börjat fuska med kryckorna inomhus och jag mår så mycket bättre när jag inte blir lika handikappad. Det går att röra sig så myket bättre och det gör inte ont. Jag frågade Dr Sturesson sist jag var där när jag kunde börja fuska med kryckorna och han sa faktiskt efter 3 veckor men bara inomhus och absolut inte ute. Så jag är ingen dålig männsika för det har snart gått tre veckor och jag "tullade" bara på det någon dag och inte hela tiden.


    

 
 
Maria

Maria

19 december 2012 10:48

Hästpolo låter sjukt skoj och som du säger, det måste vara den perfekta kombon för dig :-).
Drygt bara att det är så långt bort från där du bor....
Hoppas du kanske hittat något närmare, kanske någon liten klubb du missat som kanske bara ligger 15 mil bort?
Håller tummarna.
Kram

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

19 december 2012 12:06

Hoppet finns ju:-)
Jag "hittade" ju hästpolo så då borde jag kunna hitta fler sporter som funkar och kanske här jag bor:-)

Var det idag du skulle på anställningsintervju? Håller tummarna att du får jobbet och att du pallar med det fram till OP:-)

Kram kram

 
Maria

Maria

19 december 2012 15:59

Var på intervju imorse, tror jag fått jobbet. Det lät så, de skulle bara ringa referenser. Hoppas jag fixar detta. Det är bara 48% natt så det är ganska slappt måste jag säga.

Hoppas du hittar nåt skoj att träna :-).

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

19 december 2012 16:59

Åh, låter ju bra med 48% för dig men inte med lönen antar jag:-(

Får istället hålla tummarna för BM utbildningen då kanske? Förresten hur gamla är dina barn?

Kram kram

 
Maria

Maria

19 december 2012 19:56

Tyvärr kon jag inte in på BM utbildningen :-( och lönen är bättre än sjukpenning eller som nu ingen sjukpenning alls.
Hoppas jag håller bara, det kommer väl bli en del lyft och jag är nervös att jag inte klarar detta. Men jag får helt enkelt pröva och hoppas.

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

20 december 2012 08:33

Åh, synd med utb. Men kanske har det nån mening? Kanske hade det blivit svårare för dig att göra OP och vara sjukskriven när du pluggar gentemot när du jobbar? Jag tänkte på det innan iaf. Ska vi tänka så? ;-)

Har du bra bälten/ryggstöd? Jag tror det är superviktigt att du använder hela tiden när du jobbar eftersom det är mkt gå och stå...Du kan gömma dem genom att ha ett längre linne under "blusen". Kram kram

 
Ingen bild

Bea

27 december 2012 09:54

Ååååh underbart att du funderara på andra sporter :) om inget annat får du ju starta ett eget lag hemmais :) vi har provat en annan sorts bollsport hos oss som är en boll inlindad i rep och rockringar i taket som mål ( på hästryggen då ja) å så e man två lag som gallopperar fram o tebax o ska kasta bollen i mål. Kommer inte ihåg men horseball heter de nog. Sen kan man skaffa en enorm boll som man lär hästarna att sparka på så har man hästfotboll :) man kan starta ett enkelt riddarsällskap och rida alla möjliga ringlekar DE e skitkulnatt plocka ringar med en lans.

Pansen

27 december 2012 11:53

Stort tack för tipsen, låter jättekul!! Kanske kan jag få igång ungdomssektionen på min ridklubb...men superkul att ha dessa saker i tanken medan jag rehabtränar:-)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards